Hyppää sisältöön
Kokemuksia asiointipisteiden palvelumuotoiluprojektista

Valtiovarainministeriö ja HAUS käynnistivät syksyllä asiointipisteiden palvelumuotoiluprojektin. Työryhmä kertoo, mitä nousi esille asiakasymmärryksestä. Asiointipisteet ovat julkisen hallinnon yhteisiä asiakaspalvelupisteitä. Ne kokoavat eri viranomaisten ja kunnan palveluita yhteen. Eri kokoisia asiointipisteitä..

Oppeja, ideoita ja protoja tiedolla johtamisesta

Tiedolla johtamisen palvelumuotoiluprojektissa ideoitiin tapoja, joilla tiedolla johtamisesta tulisi luonnollinen osa kaikkien valtiolla työskentelevien työtä. Lopputuloksena esiteltiin viisi protoa: Osaamis- ja motivaatiobotti RaiMo, Osaamislupaus, Vierihoitopalvelu, Valtion tiedolla johtamisen strategia ja..

Kun data kohtaa empatian

Myönnettäköön. Me kaikki olemme koukussa dataan. Johtajat haluavat enemmän dataa. Mainostajat haluavat enemmän dataa. Poliitikot tarvitsevat enemmän tietoa päätöksentekoon. Me haluamme paremmin kohdennettua sisältöä omiin syötteisiimme internetistä. Kuka teki, kuka..

Oppimis- ja palvelumuotoilun avulla ketterästi kohti asiakaskeskeisempiä palveluja

Nopeasti muuttuva maailma vaatii uudenlaisia tapoja tehdä työtä ja reagoida muutoksiin. Ketteryyttä työskentelyyn on jo pidemmän aikaa haettu muun muassa palvelumuotoilun keinoin.  Palvelumuotoilussa keskeistä on käyttäjälähtöinen suunnittelu, jolla pyritään parantamaan..