128 hankinnoista kiinnostunutta silmäparia

Yhteishankintayksikkö Hanselin asiakkailleen tarjoamaa Hankintapulssi-työkalua on viimeisen kuukauden aikana käyttänyt 128 henkilöä. Hankintapulssi kokoaa organisaation hankintatiedot helposti käsiteltäväksi kokonaisuudeksi. Palvelu tarjoilee tiedot kirjanpitoyksikkötasolla ja se kertoo visuaalisesti, mitä on hankittu, miltä toimittajalta ja milloin hankinnat on tehty.

  • Päänäkymä näyttää yhdellä silmäyksellä hankintojen tunnusluvut, kuten suurimmat toimittajat ja hankintojen kuukausittaisen kehityksen
  • Hankinnat-välilehdellä voi porautua tehtyihin hankintoihin tarkemmalle tasolle ja nähdä esimerkiksi laskuautomaation asteen
  • Yhteishankinnat-välilehti näyttää Hanselin sopimuksilla tehdyt hankinnat sekä niiden kehityskaaren
  • Hiilijalanjälki-välilehdeltä saa tietoa yhteishankintojen ympäristövastuullisuudesta hankintakategorioittain
  • Asiantuntijapalvelut-välilehti kertoo kyseisistä asiakkaan käyttämistä Hanselin palveluista
  • Ostolaskut-välilehden Toimittajat-näkymästä näkee esimerkiksi, mikä osuus hankinnoista kohdistuu valtion konsernitoimijoille ja mitkä hankinnat on tehty kotimaisilta toimittajilta

Kuka voi käyttää Hankintapulssia?

Hankintapulssin käyttöoikeuksia voi tiedustella osoitteesta asiakaspalvelu(at)hansel.fi.  Jos olet Hanselin verkkopalveluun kirjautunut kunnan, kuntayhtymän tai seurakunnan edustaja, pääset käyttämään palvelua heti, ellei oma organisaatiosi ole asettanut rajoituksia.

Näin pääset Hankintapulssiin:

  • Kirjaudu verkkopalveluumme
  • Valitse oikeasta yläkulmasta nimesi alta ”Hankintapulssi”

Valtionhallinnon lisäksi myös kaikki Hanselin muut julkishallinnon asiakasorganisaatiot pääsevät käyttämään Hankintapulssia.

Hankintapulssin tiedot ovat peräisin Hanselin toimittajaraportointijärjestelmästä sekä hankintayksiköiden ostolaskujärjestelmistä. Aineisto ei sisällä matka- ja kulunhallintajärjestelmissä käsiteltyjä hankintoja.