Hyppää sisältöön
Valtion virastot ovat vastuullisuusmatkallaan eri vaiheissa, mutta yhteiseen suuntaan

Kun vastuullisuus tunnistetaan osaksi strategiaa, tulosohjausta ja toiminnan ydintä, onnistumisen edellytykset viraston vastuullisuusmatkalle on luotu. Yhteiskuntavastuu, vastuullisuus, ympäristövastuu, taloudellinen ja sosiaalinen vastuullisuus, kestävä kehitys, kiertotalous…vastuullisuudella on monta eri teemaa, näkökulmaa..

Vesivastuullisuus on jaettujen haasteiden ratkaisemista

Vesi on parhaimmillaan yhteistyötä ja rauhaa edistävä elementti. Veteen liittyvät haasteet veden niukkuudesta vesiekosysteemien tilan heikkenemiseen ovat kuitenkin yhä kasvava riski yhteisöjen, yhteiskuntien ja talouksien vakaudelle ja hyvinvoinnille. Vesi ja..

Vastuullisuusraportointi – talkoot, joissa myös maailman tarkastusvirastot ovat mukana

Vastuullisuusraportointi on viime aikoina puhututtanut tarkastusvirastoja ympäri maailman. Taustalla on tarkastusvirastojen kansainvälisen kattojärjestön INTOSAIn strategia, jossa on sitouduttu raportoimaan YK:lle kestävän kehityksen tavoitteiden (SDG) kansallisesta toimeenpanosta ja samalla johtamaan muutosta..

Katri Kanerva kehittää valtionhallinnon vastuullisuustyötä innolla

Valtiokonttorin ensimmäinen vastuullisuusasiantuntija Katri Kanerva aloitti työssään toukokuun alussa. Mitä Valtiokonttorin vastuullisuusasiantuntija tekee ja miksi vastuullisuus on tärkeää myös valtionhallinnon kontekstissa? Yksi tehtävä poiki unelmatyön Kanerva tuli Valtiokonttoriin alun perin..

Kuvassa joukko ihmisiä innostuu tiimityöstä.
Vastuullisuusraportoinnin voimin kohti kestävämpää kehitystä

Viime vuosina keskustelu vastuullisuudesta ja kestävästä kehityksestä on lisääntynyt huimasti, ja kansalaiset vaativat organisaatioilta läpinäkyvää tietoa niiden toiminnan vastuullisuudesta. Tämä vaikutti osaltaan myös siihen, että Valtiokonttorissa alettiin kehittämään tehokasta ja..

Vastuullisuudesta enemmän kysyntää kuin tarjontaa

Aamuauringon säteet kurkottavat keittiönpöydällä lojuvan sanomalehden päälle. Etusivulla koreilee toimintansa vastuullisuutta mainostava yritys. Vastuullisuus tuntuu tänä päivänä olevan tärkeä arvo organisaatiolle kuin organisaatiolle. Samaan tapaan kuin joku vuosi taaksepäin puhuttiin..