Kuvituskuvassa kannettava tietokone, muki, kynä ja vihko työpöydällä sekä tekstinä tapahtuman nimi.

Työsuojeluwebinaari: Psykososiaalinen turvallisuus asiakaspalvelussa – case DVV

Asiakkaiden kohtaaminen ja asiakaspalvelutyö voi olla henkisesti kuormittavaa monenlaisista syistä. Asiakkaiden raskaat elämäntilanteet, kulttuurierot, kielivaikeudet ja uhkaava ja epäasiallinen käyttäytyminen ovat valitettavasti osa monen asiakaspalvelijan arkipäivää.

Digi- ja väestötietovirastossa aiheeseen tartuttiin asiakaspalvelun riskien arvioinnin perusteella, ja lopputuloksena syntyi Asiakaspalveluturvallisuuden materiaalipankki. Materiaalipankkiin kerättiin mm. valmiita sanoituksia erilaisiin akuutteihin keskustelutilanteisiin, tietoa saatavilla olevasta tuesta ja prosessien kulusta, sekä ohjeita vaikeiden tilanteiden ennakointiin ja niiden jälkitoimiin.

Tervetuloa Työsuojeluwebinaariin perjantaina 3.10.2025 kello 9-10.30 kuulemaan, millaisessa prosessissa materiaalipankki rakennettiin, työturvallisuusriskien arviointia hyödyntäen, ja katsomaan, miltä se näyttää. Luvassa myös yhteistä keskustelua yhteistyö- ja soveltamismahdollisuuksista.

Työsuojeluwebinaarin toteuttaa valtion työsuojelun yhteistyöryhmä. Alustajana webinaarissa toimii yhteistyöryhmän edellisen kauden jäsen, työsuojelupäällikkö Anne Oksanen Digi- ja väestötietotietovirastosta ja juontajana yhteistyöryhmän puheenjohtaja Vilja Arola.

Webinaariin ei tarvitse ilmoittautua erikseen. Jaamme Teams-osallistumislinkin valtion työsuojelutoimijoiden verkostolle sähköpostitse Työturvallisuuskeskuksen työsuojeluhenkilörekisteristä saatavien yhteystietojen mukaisesti. Webinaaria ei tallenneta.

Lisätietoa: tyosuojelu@valtiokonttori.fi