Hyppää sisältöön
Oppimis- ja palvelumuotoilun avulla ketterästi kohti asiakaskeskeisempiä palveluja

Nopeasti muuttuva maailma vaatii uudenlaisia tapoja tehdä työtä ja reagoida muutoksiin. Ketteryyttä työskentelyyn on jo pidemmän aikaa haettu muun muassa palvelumuotoilun keinoin.  Palvelumuotoilussa keskeistä on käyttäjälähtöinen suunnittelu, jolla pyritään parantamaan..

Fast Expert Teams tarttui tuumasta toimeen koronan aiheuttamien haasteiden selättämiseksi

Kriisitilanteessa erityisesti syntyy konkreettisia ja monimutkaisia ongelmia, joihin ei löydy yhdestä organisaatiosta tarpeeksi osaamista. Toivottavasti se hyvä, jota tässä on opittu jää toimintamuotona myös tulevaisuuteen. Nyt tarvitsemme koko Suomen osaamista,..

Kuvassa Essi Lojander ja ERSUS-hankkeen sihteeri Lefa-koira.
”Nyt puhutaan niin, että jengi tajuu”

Selkeä virkakieli on demokratian perusta ja se säästää niin asiakkaiden kuin viranomaistenkin aikaa. Kun asiakkaat löytävät tarvitsemansa tiedon nopeasti ja ymmärtävät sen helposti, asiakaspalvelijoille esitetyt kysymykset vähenevät. Maahanmuuttoviraston Easy to..

(Digi)kulttuuri elää moniäänisyydestä

Virtuaalinen vuorovaikutus on nyt arkisempaa kuin koskaan, kun viimeistään koronakevät pakotti ihmiset etätöihin, zoomiin, teamsiin ja skypeen. Miten digitaalinen työkulttuuri vaikuttaa ihmisiin, yhteisöön, yhdessäoloon ja johtamiseen? Jotta digitalisaation vaikutusta voitaisiin..

Poikkeustilanne vaatii henkisen ja sosiaalisen tuen valmiuksia

Koronatilanteen seurauksena työyhteisöjen arki on poikkeustilanteessa, joka näyttäytyy monimuotoisesti. Toisille se tarkoittaa työkalenterin tyhjenemistä ja työtehtävien häviämistä, lomautusta, irtisanomista tai yritystoiminnan romahtamista. Toisille tilanne tarkoittaa työn intensiivistymistä entisestään, työtehtävien vaihtumista..