Hyppää sisältöön
Kuvassa Essi Lojander ja ERSUS-hankkeen sihteeri Lefa-koira.
”Nyt puhutaan niin, että jengi tajuu”

Selkeä virkakieli on demokratian perusta ja se säästää niin asiakkaiden kuin viranomaistenkin aikaa. Kun asiakkaat löytävät tarvitsemansa tiedon nopeasti ja ymmärtävät sen helposti, asiakaspalvelijoille esitetyt kysymykset vähenevät. Maahanmuuttoviraston Easy to..

Osaava tukemaan virastoja valmentavaan työotteeseen

Yhtenä osa-alueena Palkeiden HRD-palvelujen kehittämisessä on Osaava. Sen tavoitteena on tarjota valtionhallinnolle yhtenäinen toimintatapa, palvelu ja työväline tavoitteiden asettamiseen ja toimenpanoon sekä osaamisen hallintaan. Valtionhallinnossa Osaavan (= osaajat valtiolla) pohjalla..

(Digi)kulttuuri elää moniäänisyydestä

Virtuaalinen vuorovaikutus on nyt arkisempaa kuin koskaan, kun viimeistään koronakevät pakotti ihmiset etätöihin, zoomiin, teamsiin ja skypeen. Miten digitaalinen työkulttuuri vaikuttaa ihmisiin, yhteisöön, yhdessäoloon ja johtamiseen? Jotta digitalisaation vaikutusta voitaisiin..

Poikkeustilanne vaatii henkisen ja sosiaalisen tuen valmiuksia

Koronatilanteen seurauksena työyhteisöjen arki on poikkeustilanteessa, joka näyttäytyy monimuotoisesti. Toisille se tarkoittaa työkalenterin tyhjenemistä ja työtehtävien häviämistä, lomautusta, irtisanomista tai yritystoiminnan romahtamista. Toisille tilanne tarkoittaa työn intensiivistymistä entisestään, työtehtävien vaihtumista..

Ilmiölähtöisyystyöpaja

Ilmiölähtöisyystyöpaja Valtiokonttori järjestää työpajan, jossa tutustutaan ilmiölähtöiseen tapaan ajatella ja kehittää sekä johtaa. Taustalla ovat Sitran laatimat materiaalit, joiden pohjalta kokeilemme virtuaalisessa ympäristössä erilaisia tapoja työskennellä yhdessä ilmiölähtöisesti. Samalla kehitämme..